Děkujeme za pochopení.
E38v87a 77A40d63a71m57o98v24a
Vy jste tak úžasně normální Skoro se mi chce až říct - zaplať bohu !
P67e51t51r 41D45v24o65ř96á67k
Anketa Bloger roku je za námi a tak jste se vrhla na politiku a náboženství?
To Lego bylo lepší, kvůli němu se lidé nevraždí ani spolu neválčí.
M88i93l37a36n 90S50t45e80h23l92í54k
Chtělo by to trochu nadhledu. Tady máte něco na rozptýlení:
J64o17z64e42f 35H38r50o58n89e91c
ta slecna, dal som si tu namahu len ma ospravedlnite lebo to robim popri inej praci...
Dnes se děje něco nevídaného: Papež jde do penze! Podobnéudálosti mě vždycky donutí zamyslet se nad celým systémem katolické církve. Avždycky si můžu hlavu ukroutit...
- Pisete ze Vas to prinuti zamysliet nad systemom RKC –takze by som ocakaval najskor Vas pohladna to co pod tym „systemom rozumiete“ a ze sa k nemu v prispevkuvyjadrite
Jste-li praktikující katolíkchodící do kostela, raději dál nečtěte.
- aky je rozdiel medzi praktikujicim katolikom do kostolachodiacim a nechodiacim? A aky je rozdiel v mentalnej sposobilostitakhoto cloveka ne/precitat si Vas prispevok a vyjadrit sa k teme ktorouzije?
Nehodlám tu kydat špínu na Ježíše, ale taky bychnerada ranila vaše city. Instituci zvané Církev totiž moc nerozumím a můjpostoj vystihuje rčení jednoho mého kamaráda: „V pána Boha věřím, ale ten jeho fanklub tady na Zemi moc nežeru.“ - Ake su Vase ne/znalosti o tejto teme? Co vie vaskamarad o tom fanklube ku ktoremu sa vyjadril „ze ho nezere“?
J72o96z13e59f 23H95r52o63n74e65c
Považuju se za věřícího člověka. Otázka, kekterému náboženství se hlásím, by mě ale přivedla do rozpaků. Má víra sevyznačuje spíš přesvědčením o vyšší morální autoritě, které se jednou buduzpovídat, a dodržováním morálních pravidel, která jsou vlastně pro většinunáboženství společná, a která můj dědeček uměl hezky shrnout jedním souvětím:
„Poctivě se živit a vědomě nikomu neubližovat.“
- Hm, neviem cim sa zivite ale tym ze napisete(nepravdivy) prispevok hoci aj o fanklube Sparty – jeho clenom ublizujete
Možná je to tím, že jsem vyrostla v téhledobě a téhle zemi, ale nemám potřebu utvrzovat svou víru rituály a básničkamipod taktovkou někoho v krásném rouchu. Nemám ji ani potřebu pojmenovat azařadit. Můj Bůh je hodný a shovívavý. Ví, jak je příjemné pospat si vneděli ráno, takže do kostela mě nehoní, a nevadí mu, že neobdivuju ty bohatépány ve Vatikánu, kteří z pohodlí svých přepychových komnat káží chudákům vLatinské Americe, co smí a co nesmí. Chápe, že mi to připadá jako rouhání.
- Keby som Vam ako Vas priatel (ktory Vas miluje)doniesol kvety, pozval Vas na veceru, (zlozil Vam basnicku J) – tiez nepotrebujete tieto moje „ritualy“ a budu Vam lahostajne?
- Co viete o „bohatstve“ tych panov (ani ste nenapisalaktorych myslite) vo Vatikane? Kolko tych prejavov, encyklik „pana papeze“ steprecitala? - Hm, prepychove komnaty – z pohladu tych chudakov v LatinskejAmerike mate zrejme aj Vy prepychove bydleni... chcete od Vasho premiera nech prestahuje pracovnu do bytu na Prosek a tam nech zije a prijma statne navstevy,inak nema pravo riesit postavenie socialne slabych v CR?
H14a67n15a 86P60o31k66o30r56n64á
pěkné.
Diskuse opět nezklamala, nevím čím to je, ale ať kdokoli napíše o církvi něco jiného, než smrtelně vážný elaborát, vždy se najdou ochranitelé bez špetky smyslu o humor.
Váš blog je milý, vtipný, upřímně po vlasech hladící a že tam pár neurotiků vidí něco, co tam není, není váš problém
M63i38l86a89n 31D83u69d39k78a
jj, Tinko, cítíme to úplně stejně, taky už jsem to chtěl několikrát popsat, ale udělala jste to za mě a navíc, napsala jste to daleko líp, než bych to dokázal já . Jste prostě Sluníčko, který mi po tý dlouhý zimě po všech stránkách hodně chybí . Btw, dodatečná gratulace, a to tak, že velká a upřímná, tentokrát jsem svůj hlas hodil do té správné přihrádky
J97o12z95e36f 48H76r29o91n69e45c
tak, ono je pravda ze dotycna slecna posobi na fotke sympaticky, ale pokial ju chcete pozvat na kafe tak to urobte inak a nie tym ze jej vychvalite prispevok ktory nema ani hlavu ani patu...
P69e52t73r 14Č89u45n89d67e58r38l90í29k
Je mi úplně jedno, jestli lidi věří v Ježíše, Buddhu, Allaha, lásku, rodinu, přátelství, sebe... atd. podstatné je jak se chovají vůči společnosti. Víra je dobrá "věc", ale církve jako organizace NE
B32e31d43ř75i97c71h 93T61ě32š38í57n89s80k67ý
nikdo vás nenutí do ní vstupovat ale pokud v ní někdo chce být a těch je kolem miliardy patrně to do sebe něco má, nebo myslíte že všichni jsou pitomci?
-39- 52-25-
Váš názor je zajímavý tím, že, jak se domnívám, je do jisté míry reprezentativní pro část naší společnosti. Ale vezměte si například toto: Váš Bůh chápe, že si v neděli ráda přispíte. Možná ale nechápe, proč Vás třeba nenapadlo se podívat na rozpisy mší (které začínají např. i v 11:00) okolních farností a vybrat si z nich nějakou, která nezačíná v "nekřesťanských" hodinách A jestli spíte do odpoledne, tak se určitě něco najde i večer
V39l29a68d92i68m44í26r 27K93r34o48u20p49a
Já nechci mluvit za paní Tinu, ale za sebe si myslím, jak jsem tak její text vnímal - že o tom přispání, respektive jen o něm, to u autorky není...
V73l15a17d26i54m84í25r 70K73r62o64u47p41a
Hezký. Ale za sebe musím říct, že mám rád ticho a velkolepost chrámů, katedrál a kostelů. Mě osobně tam prostě něco ,,uklidňuje", jinak to vyjádřit neumím. Jako bych tam cítil ty stovky prošlých roků, energii těch lidí, co tím místem prošli, ať už v dobrém nebo zlém. Cítím jako-by úctu k jejich životům, o kterých tuším, že byly v minulosti mnohem těžší než ty naše dnes. Cítím na takových místech až mrazení v zádech, napůl příjemné - napůl zneklidńující. Ale věřící nejsem. Podobné pocity mívám ale i na jiných ,,starodávných" místech (Efez, Mykény, Delfy, Festos, Kartákgo atd) Těžko říct, jestli bych něco takového cítil třeba instinktivně, kdybych se tam třeba ocitl se zavázanýma očima s tím, že bych nevěděl kde jsem. Jestli hraje hlavní roli vědomí minulosti toho místa, nebo jestli dokážu vnímat genius loci jen tak mimoděk. Hezký článek, hezké zamyšlení, které si myslím, nemůže rozumného věřícího popudit, vždyť jde jen o svěření se s vnitřními pocity. Karma
T93i83n32a 32S15o47l52a20n98o70v60á
Díky, Vladimíre, za příspěvek i za zastání mám ohledně kostelů stejné pocity. Má maminka mě ve víře nevychovala, ale kamkoliv jsme spolu jely, vždycky jsme zašly do místního kostela. Nakolik je to otázkou nábožensví a nakolik tím, že je maminka stavařka, si netroufám posoudit. Každopádně je to užitečný návyk Zatím jsem neměla čas na váš dnešní článek o Ornellce, ale už se na něj chystám!
R38o62b98e58r79t 76J68. 22H21ř87e83b83í73č50e83k
Zkusím doplnit trochu jiný úhel pohledu. Když už jste jednou křesťan, tj. když už z jakýchkoli pohnutek přitakáte vnitřně věcnému obsahu křesťanské víry, bez církve se neobejdete. Křesťanství vystavěné už na Novém zákoně na vás bude chtít křest jako znamení toho, že jdete do toho - a sám sebe pokřtít člověk nemůže. Bude na vás chtít účast při společném "lámání chleba", obřadu eucharistie, a to sám člověk provádět taky nemůže. Vy sama třeba budete chtít občas být s lidmi stejného smýšlení, poslechnout si odborný výklad pramenů víry (kázání založené na bibli). Církev je navíc nejenom projevem víry, ale i jejím předmětem - Nový zákon je toho plný. Masarykovské křesťanství bez církve je protimluv. A ač se třeba Vaše víra (a to nemyslím nijak ironicky) bez církve obejde, ta naše - chce-li stát na základech křesťanství - ne. Jasně, konkrétní formy, projevy té které "církve" jako denominace nebo konkrétního spolčení konkrétních lidí se vám líbit nemusí, ale naštěstí si i na tomhle trhu můžete vybrat - spousta věcí, které se vám nelíbí na katolictví, nenajdete u protestantských církví (či naopak, jak je libo :)). Nějaká "církev" (ekklésia, shromáždění) však ke křesťanství patří, ovšem samozřejmě je pak na místě neustále být na pozoru, jestli ta která konkrétní požadavky a nároky víry splňuje, nebo jestli jim náhodou občas spíš není překážkou a nebo pro ostudu.
R66o14b55e36r49t 42J93. 70H29ř11e67b38í74č44e56k
A ještě pár slov k "Papa Ratzimu". Jeho angažmá ve věci latinskoamerických poměrů nebylo ani tak o kondomech, jako o marxismu. V Latinské Americe se rozmáhala tzv. "theologie osvobození", což byl (a je) zvláštní mix křesťanství a marxismu. Nebezpečná byla v tom, že zneužila křesťanství pro třídní boj a stavěla lidem před očima ráj na zemi založený v podstatě na diktatuře proletariátu. Ratzinger - což se rádo zamlčuje - byl vždycky poměrně blízký Janu Pavlovi II. a do těchto vod se pustil právě ve spolupráci s ním (vztah JP II. ke komunismu je dostatečně znám). Ač jsem luterán, s Ratzingerem jako theologem většinou rád souhlasím a odchodu "Bé Šestnáctky" budu docela želet.
Tak, odpusťte ten traktát, je to moje srdeční téma, tak jsem se do toho takhle pustil. Máte štěstí, že mi končí polední pauza, jinak bejvám k nezastavení :)
J86o91z85e65f 89H95r93o51n35e52c
milá slečna, na začiatku napíšete že Cirvi nerozumiete a potom sa vyjadrujete k otazkam cirkvi.... viete, ekonomike moc nerozumiem - ale idem sa vyjadrovat k ekonomickym otazkam... nerozumiem ani fyzike a idem riesit einsteina.... takze, ak raz budete rozumiet teme o ktorej pisete, myslim, ze vas pohlad bude mat aj aku taku vypovednu hodnotu.... kazdopadne vasa snaha vyjadrit sa k niecomu comu nerozumiete je chvalyhodna, zrejme vas to uspokojuje ale fakticky je to o nicom