Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

;-D;-D;-Dach, jak ti rozumím! Pamatuju se, jak jsem kdysi s 3letým synkem jela dle jednoduchých rad jeho otce do jeho (=manželovy) práce. Dítě někde zažvatlalo "tady maminko jeď tam"  a ukázalo do spleti pidiuliček.

Když jsem tu úchylku posléze hlásila manželovi, řekl "jo, to ti ukazoval správně, to je zkratkaa, ale tudy jsem si tě netroufl vést";-D

2 0
možnosti

;-D Je to od nich hezké, jak nás chrání před nástrahami, viď? ;-D

2 0
možnosti
Foto

J49a91n32a 28M12a27j78o48v37á

23. 6. 2013 10:01

Jinak jste mne dostala, dlouho jsem ten článek neotevřela v obavě, že je to něco o politice :-). To to "zahnout doleva". Je vidět, že už mi taky přeskakuje ze současných dějů :-)

2 0
možnosti

;-D Nejste první, taky mě to napadlo, když jsem to psala, a níž to dokonce někdo zmínil ;-)

2 0
možnosti
Foto

J70a55n61a 67M46a58j28o14v52á

22. 6. 2013 22:52

Je několik geniálních vynálezů. Kolo. Knihtisk. Vlhké ubrousky. Navigace. Vynález, který nám talentovaným ženským komplikuje dokonalou schopnost zabloudit. Mám jí v telefonu. V obou telefonech. A v autě spolehlivý drátek k nabíjení. i tak Liška to svoje "takhle jsme se nedomluvili, jedeš úplně blbě, otoč to!" používá podezřele často :-)R^R^

4 0
možnosti

;-D;-D Tak vy jezdíte podle Lišky? Mě nejvíc dostává "Sláva nazdar výletu..." ;-D

Tak mě tak napadá: Dostal někdo za navigaci nějakou pořádnou Nobelovku nebo tak? Myslím, že by měl ;-)

3 0
možnosti
Foto

Ta dáma, která mne dnes navigovala na místo představení, je asi z rodiny, že? ;o)

4 0
možnosti

;-D zřejmě. My ženy jsme v tomhle jedna velká rodina ;-)

2 0
možnosti

To je ještě dobrý. Moje manželka když naviguje, tak každou chvíli pronese něco jako "no a teď bychom měli jet dál po modrý" :-)

4 0
možnosti

Ještě horší jsou situace, kdy zabloudíte a muž se záááááásadně odmítá zeptat na cestu - přece nebude někomu za vola. ;-D

4 0
možnosti

...a když vám dojde trpělivost a zeptáte se sama, má pocit, že jste ho znemožnila, a celé odpoledne vám vykládá, že přeci věděl, kudy jede, a kolem toho kravína jste projeli třikrát jen proto, že mu to připomínalo dětství ;-D

1 0
možnosti

Tino, když Ti řeknu: "Napravo je hezkej kluk" - tak to bys nějak vnitřně hned věděla, kde je vpravo, ne?

4 0
možnosti
Foto

Určitě přeháníte, to jsem byl já.:-/

2 0
možnosti
Foto

R^...jako předělaný levák ani nevím, která je pravá a levá...a teď mluvte...:-)

2 0
možnosti

Přeučený levák? A teď mi poraďte: Opravdu se to pozná podl toho, že když sepnete ruce, máte levý palec nahoře? Protože jestli jo, mám to taky a jsem ztracena... ;-D

0 0
možnosti
Foto

kdo si plete pravou a levou...mám pro něho skvělou pomůcku...předpažte  ruce dlaněmi dolů...a pamatujte, že pravá ruka je ta, co má palec na levé straně,...tak a můžete vyjet;-D

8 0
možnosti

Kotzoure, ty máš retzept na všechno. Mockrát děkuju, ohromně jsi mi pomohl ;-DR^

4 0
možnosti

Pravolevá dezorientace, anglicky Left-right confusion, je poměrně častá „kosmetická“ porucha mozku, nejspíš asi parietálního laloku, jež většinou neznamená nic vážného, nicméně může být projevem různých příčin, včetně genetické vlohy, porodních traumat, úrazů hlavy či infekcí. 

Byla spojována s dyslexií, zejména s tou její formou, která se označuje jako „směrová dyslexie“, což je porucha orientace v prostoru. Nyní se však má za to, že jde o odlišné poruchy, neboť někteří jedinci, již si pletou pravou a levou, se dost dobře orientují v prostoru a obráceně. 

Neschopnost rychle odlišit levou a pravou se někdy vyskytuje u nevyhraněných praváků či leváků a u „obojetných“, tzv. ambidexterů. Může jít také o projev tzv. paraprosexie, což je porucha soustředění, jež vypadá asi tak, jako kdyby se myšlenky a zaměření vzájemně přeskakovaly při zhoršené funkci „řadiče“. 

V praxi to může vést k paradoxním reakcím a častým dopravním nehodám, zaviněným postiženou osobou (uhnutí na opačnou stranu, než velí přirozená reakce, ruce za sebe místo před sebe apod.). 

Nejčastěji je ale pravolevá konfuze ojedinělá a celkem neškodná neuropsychologická porucha. Trpí jí častěji ženy než muži, což se většinou vysvětluje tím, že mozek žen je méně lateralizován (stranově vyhraněn) než mozek mužů. 

Poslední práce však naznačují, že spíš než nedostatečná pravorukost je vinna funkční verbální asymetrie, která působí pohlavní odlišnost v diskriminaci pravé a levé.  A závěrem – trpíte-li tím, nic si z toho nedělejte. Trpí-li tím Vaše žena, tak se jí neposmívejte, nemůže za to. Prof. MUDr. Cyril Höschl DrSc. FRCPsych :-)

4 0
možnosti

Tak vidíte, Tino, nic se z toho nedělejte. :-)

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS